Kontrast: A A A A
Czcionka: A A A
Wójta Radtkego 23 Gdynia ul. Wójta Radtkego 23
81-351 Gdynia
tel: 58 620 88 39
niezapominajka@zlobekgdynia.pl
Filia Pogórze Porębskiego 21 Gdyniaul. Porębskiego 21
81-185 Gdynia
tel: 58 622 23 76
pogorze@zlobekgdynia.pl
Filia Dąbrowa Porębskiego 21 Gdyniaul. Wiczlińska 33
81-578 Gdynia
tel: 502 919 017
dabrowa@zlobekgdynia.pl
   
Jeśli dziecko żyje w atmosferze krytyki,uczy się potępiać.
Jeśli dziecko doświadcza wrogości, uczy się walczyć.
Jeśli dziecko musi znosić kpiny, uczy się nieśmiałości.
Jeśli dziecko jest zawstydzone, uczy się poczucia winy.
Jeśli dziecko żyje w atmosferze zachęty, uczy się ufności.
Jeśli dziecko jest akceptowane i chwalone, uczy się doceniać innych.
Jeśli dziecko żyje w atmosferze uczciwości, uczy się sprawiedliwości.
Jeśli dziecko żyje w poczuciu bezpieczeństwa, uczy się ufności.
Jeśli dziecko żyje w atmosferze aprobaty, uczy się lubić siebie.
Jeśli dziecko żyje w atmosferze akceptacji i przyjaźni, uczy się tego, jak znaleźć miłość.

Pomysły na kreatywne zabawy w domu

Kochani Rodzice !!!
W związku z zamknięciem żłobka „Niezapominajka” , przedstawiamy Państwu kilka pomysłów na wspólną zabawę z naszymi milusińskimi w domu .   
  1. Utwórzcie z dzieckiem własny taniec do Waszej ulubionej piosenki – dzieciaki to urodzone tancerze.
  2. Czytajcie dzieciom bajki . Pokazujcie ilustracje. Opowiadajcie historyjki.
  3. Spróbujcie nauczyć dzieci wierszyka „Wielkanocna niespodzianka”
                   „Pudełeczko jak jajeczko
                   A związane jest wstążeczką
                   W pudełeczku niespodzianka
                    Zając z wełny i pisanka”
  1. Bawcie się w paluszkowe wierszyki . To jedna z ulubionych zabaw dzieci .
-Pięć paluszków (dzieci poruszają palcami obu rąk)
-Prawa ręka ma, lewa ręka ma (dzieci wyciągają odpowiednio kolejno ręce przed siebie. Nie oczekujmy jednak, aby wiedziały, która jest prawa a która lewa, ale mogą pokazywać za moderatorem)
-Paluszki witamy, głośno przeliczamy (dzieci zaciskają dłonie w piąstki a następnie prostują kolejne palce u obu rąk jednocześnie)  
-Ty i ja, ty i ja (dzieci wskazują na siebie i na innych)
-Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć (dzieci po kolei liczą palce u jednej ręki łapiąc je drugą)
 
-Mam 10 palców małych do zabawy doskonałych. (dzieci podnoszą dłonie do góry, na wysokości twarzy) Mogę wszystko zrobić nimi
– paluszkami malutkimi!

(dzieci nadal trzymają dłonie na wysokości twarzy i dodatkowo ruszają paluszkami)            
Mogę zamknąć je w piąsteczki lub rozłożyć jak chusteczki

(zgodnie z treścią dłonie  zamykają w piąstki a następnie rozkładają je przed sobą)            
Mogę w słonko je zamienić, albo schować do kieszeni.

(w rozłożonych dłoniach  dzieci „rozczapierzają” paluszki a następnie wkładają do kieszeni)
Mogę podnieść je wysoko lub rozłożyć tak szeroko,
(dzieci podnoszą ręce wysoko do góry a następnie rozkładają je w bok)            
Mogą w koszyk się zaplatać albo jak motylek latać.

(dzieci splatają dłonie palcami ze sobą, potem udają machanie skrzydełkami)           
Mogę je ustawić w rządku lub rozpocząć od początku!

(dzieci łączą ze sobą paluszki  w obu dłoniach)
-Ten pierwszy to mój dziadziuś, A przy nim babunia. Największy to mój tatuś, A przy nim mamunia
A to ja dziecinka mała, A to moja rodzinka cała.
(w tym wierszyku pokazujemy po kolei palce u jednej ręku)
 
  1. Układajcie wspólnie puzzle – które możecie wykonać sami przecinając kolorowe obrazki np. wydrukowane czy też z kolorowych gazet.
  2. Wykonujcie proste ćwiczenia ruchowe np. skłony, przysiady itp. – codzienna gimnastka do doza pozytywnej energii , rozładowanie emocji .
  3. Utwórzcie tor przeszkód, który dziecko będzie mogło pokonać według ustalonych wspólnie zasad.
  4. Wykonajcie razem wystawę prac dziecka np. rysunków, malunków i innych. Rozciągnijcie w pokoju dziecka sznurek i powieście je za pomocą klamerek. Dzieci uwielbiają tworzyć . Pamiętajcie o kolorowej środzie !
  5. Zróbcie teatrzyk angażując do tego zapomniane i leżące w kącie misie pluszowe, lalki i inne zabawki.
  6. Włóżcie do worka przedmioty codziennego użytku (np. garnek, młotek, widelec, łyżkę, miskę, kubek, talerz, ręcznik, mydło, warzywa, owoce itd.) pozwólcie dziecku je wylosować , przy czym za każdym razem zadaj dziecku pytanie „Co to jest?”.
  7. Wykonajcie samodzielnie instrumenty z rzeczy, które macie w domu . To dopiero będzie koncert życzeń .
  8. Bawcie się kto zrobi najwyższą wieżę z klocków.
  9. Bawcie się wspólnie w zabawy tematyczne np. w restaurację, lekarza, dom ,fryzjera .
  10. Posiłkując się pomysłami np. z Internetu wykonujcie wspólnie różnego rodzaju prace plastyczne . Oto kilka ciekawych linków :
https://www.superstyler.pl/dziecko/zabawy-dla-dzieci-w-domu/
https://mojedziecikreatywnie.pl/
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/01/zabawy-dla-2-3-latka/
https://dzieciakiwdomu.pl/
 
 
Życzymy udanej i kreatywnej zabawy , mając nadzieję, że niedługo spotkamy się w żłobku .
 


Dodano dnia 23 Marca 2020

< powrót do aktualności

Galeria

design & code LemonArt.pl